עתיד הנסיעות כבר מעבר לפינה
ממכוניות ללא-נהג, הוברבורדים מרחפים ותיירות בחלל, ועד למציאות מדומה, מטוסים פרטיים על-קוליים ורכבות הייפרלופ אולטרה מהירות, עתיד הנסיעות מעורר בנו התרגשות. חברות שונות מקוות לנצל את שתי האובססיות של הדור שלנו; חדשנות טכנולוגית ונסיעות ברחבי העולם, והחלו לשתף פעולה עם מדענים. כעת, המוניטין של חברות כמו וירג'ין, אובר וספייס אקס, מביא עימו מיזמים עסקיים חדשניים אשר ישנו את הדרך בה אנו מתניידים. בקרוב, נמצא את עצמנו מקיפים את כל כדור הארץ ולא רק נופשים בשמש, וצוללים עמוק אל תוך הים, במקום אל תוך בריכה.
ים העתידנות האוטופית אשר ברגעים אלו מציף את האינטרנט, עשוי להפוך את המאה ה-21 שאותה מרטי מק'פליי ו"דוק" חזו, להרבה יותר קרובה ממה שחשבנו, אך במסגרת תוחלת חיינו, מה נוכל לצפות שיקרה? האם באמת נבקר במאדים בחופשת הקיץ? האם נצטרך לבחור בין ההוברבורד המרחף של מרטי לבין המכונית המעופפת של דוק כדי לנסוע לעבודה?
מסע בחלל הוא תחום שבו מדענים ומהנדסים כבר עושים פריצות דרך במשך שנים, ולמדנו כי אסטרונאוטים יכולים להגיע אל הירח וממנו ב-1969. כעת, חברות כמו וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון, החלו להיכנס בהדרגה לתחום תיירות החלל, בתקווה כי נוסעים היכולים להרשות לעצמם, יוכלו לנוע סביב כדור הארץ להנאתם. דמיינו כמה נפלא ומרשים זה יהיה.
אך אם נחזיר את עצמנו רגע לכדור הארץ, רצינו לשתף אתכם בטכנולוגיית נסיעה עתידנית לא פחות אדירה, שמעוררת השראה בכולנו, כאן במשרדי Red Pineapple.
מסילה מלאת עוצמה
בחזית קדמת חדשנות הנסיעות ובתפקיד המקדם הראשי של אידיאולוגיית "האדם בחלל", נמצא אילון מאסק. הארכיטקט של טסלה, מנכ"ל ספייס אקס והמוח שמאחורי פייפאל. תחשבו עליו כעל ביל גייטס של הדור הזה. אחד מרעיונותיו המרגשים והפרגמטיים ביותר הוא רכבת ההייפרלופ האולטרה מהירה. עם מהירות צפויה מרשימה של 960 קמ"ש, רכבת על-קולית זו תוכל לקחת נוסעים מלוס אנג'לס אל אזור מפרץ סן פרנסיסקו, או מלונדון לאדינבורו תוך 35 דקות בלבד.
מאסק תיאר אותה כ"שילוב בין מטוס קונקורד, תותח אלקטרומגנטי ושולחן הוקי אוויר". ההיירלופ תסיע נוסעים בתוך קפסולה שנורית דרך צינור בלחץ נמוך. זה אולי נשמע יותר כמו משהו מתוך סרט חדש של הבמאי רידלי סקוט מאשר אפשרות תחבורה מעשית, אך הטכנולוגיה כבר עושה את דרכה אל העולם האמיתי עם "הייפרלופ וואן" של ריצ'רד ברנסון אשר מתחרה עם "הייפרלופ טכנולוגיות תחבורה" על תואר החברה שבונה גרסת רכבת רווחית ומוכנה לפעולה.
ממש מחוץ ללאס וגאס, במאי 2016, הייפרלופ וואן של וירג'ין החלה לבחון את הדגם שלה על המסלול וטענה כי הרכבת תהיה מוכנה לשימוש נוסעים לקראת 2021.
בעוד שמאסק אינו מפתח את הדגם בעצמו, הוא צייץ בטוויטר ביולי 2017 כי ממשלת ארה"ב אישרה את הצעתו להייפרלופ של החוף המזרחי שתחבר בין ניו-יורק, פילדלפיה, בולטימור ווושינגטון, ותאפשר התניידות יום יומית קלה בין הערים. פיתוח בסדר גודל שכזה יהיה בעל השפעה חסרת תקדים על נסיעות עבודה יום יומיות, ולא רק יהפוך אותן, במדינות גדולות כמו ארה"ב, למהירות יותר, אלא גם יפתח דלתות לתיירים אשר מחפשים חופשות יוקרתיות עם מספר עצירות.
גל חדש של דור הבייבי בום
כשמדברים על טיסות יוקרה, מי זוכר את הקונקורד? מטוס על-קולי שטס במהירות כפולה ממהירות הקול ויכול היה להגיע מלונדון לניו-יורק תוך שלוש וחצי שעות בלבד; הוא היה פסגתן של הטיסות הארוכות.
המטוס הפסיק לפעול בשנת 2003 לאחר מספר רב של התרסקויות שהפכו אותו ללא בטוח לשימוש מסחרי, וכולנו חזרנו לטיסות הלילה הארוכות עם הארוחות הנוראיות. אבל עכשיו, מטוס נוסעים על-קולי נוסף נמצא בפיתוח, בתמיכתו של, ניחשתם נכון, ריצ'רד ברנסון, שיכול היה להביס אפילו את הקונקורד, ולהפוך טיסה של סוף שבוע ליבשת אחרת, לקלה כמו טיסה לאזור כפרי באנגליה.
"בום סופרסוניק" מקווה להתחיל בטיסות מבחן של המטוס הראשון שלה, בשם המקסים "בייבי בום", עד סוף 2018, ואם יוכרז כהצלחה, יכול להיות שנראה אותו מטיס נוסעים על פני האוקיינוס האטלנטי תוך שלוש שעות וחמש עשרה דקות בלבד לקראת 2025. פוטנציאלית, מדובר בפחות מעשר שנים עד ש"בום" יפרוץ לשמיים שלנו ורכבת ההייפרלופ תדהר ברחבי המדינות שלנו. איזו תחזית מרגשת.
נסיעות יוקרה למרחקים ארוכים הן בהחלט בדרך למהפכה, וכאן, ב- Red Pineapple אנו שופעים מהתרגשות מהמחשבה על כך שיום אחד בקרוב נסייע ללקוחותינו לגלות את כל ארבע פינות העולם בפאר על-קולי.
לא קל להתעלות מעל דובאי
ממרחקים ארוכים במהירות על-קולית למרחקים קצרים באוויר, דובאי מחפשת להפוך לחלוטין את תחום הנסיעות הבין-עירוניות ולשים קץ לפקקים אחת ולתמיד, בדרך שהכי אופיינית לה. כן, אנו מדברים על רחפנים נושאי-אדם ומכוניות מעופפות. כל זה התחיל בנובמבר 2015, כאשר אובר החלה להציע שירותי מסוק במהלך מירוצי הפורמולה 1.
בשל הפופולריות שלה, החברה החלה לשתף פעולה עם חברת טיולים על מנת להציע שירותי מסוק קבועים, ומאז, לקחה את כל נושא העברת האנשים דרך השמיים ברחבי הערים העמוסות צעד אחד קדימה על ידי העסקת עובד נאס"א, לפיתוח הטכנולוגיה הנדרשת למכונית מעופפת. על פי הדיווחים, מארק מור מתחרה עם אחת ממייסדיה של גוגל, לארי פייג', והשקעתו בסך 100 מיליון הדולר בזי-אירו ובקיטי הוק.
למרות הניסיונות לפיתוח הטכנולוגיה שתהפוך מכוניות מעופפות למציאות, כרגע מאוד לא סביר שנראה אותן טסות מעל ראשינו, לפחות לא בזמן הקרוב, שכן פיתוח של מכוניות ללא נהג נמצא כעת בעדיפות ראשונה בענף, ובקרוב ניתן יהיה להתחיל לראות אותן בכבישים.
מה שדובאי מקווה להפוך למציאות בעתיד הקרוב מאוד, הוא את שירות מוניות האוויר הראשון בעולם. החברה הסינית אי-האנג מפתחת רחפן דמוי מסוק, לא על מנת לצלם סרטוני טיולים ברמה של אוסקר, כפי שאנו עושים בבלאק טומטו, אלא כדי לשאת משקל של אדם (ומזוודתו) במשך 30 דקות. אנו יודעים מה עובר לכם כרגע בראש, וככל הנראה רחפנים אלה ינחתו בבטחה, גם אם תהיה קיימת בהם תקלה… נקווה שכך.
על פי סוכנות התחבורה של דובאי, מוניות הרחפן היו מתוכננות להיות מושקות בעיר עד יולי 2017, אך כעת נראה כי תוכנית של חמש שנים היא מציאותית יותר. בין אם ייעשה בהן שימוש כאמצעי תחבורה על ידי דובאי, או כדרך עבורנו, כאן בבלאק טומטו, לתפוס צילומי נופש ללא תחרות עבור לקוחותינו, לרחפנים כבר יש השפעה מסיבית על הדרך בה אנו מטיילים והם בהחלט כאן כדי להישאר.
לכן, אם חברות הטכנולוגיה אשר מפתחות את שיטות התחבורה החדשניות האלה, ימשיכו לעמוד במועדי ההכרזות שלהן, כנראה שלא נראה מכוניות מעופפות בעוד עשר שנים, אבל כנראה שכן נראה מטוסים על-קוליים שיטיסו אותנו לחופשות שלנו ורחפנים ענקיים אשר יקחו אותנו משדה התעופה למלון דרך השמיים.
בין אם אתם חובבי טכנולוגיה או בקושי יודעים איך להשתמש באייפון שלכם, האפשרויות האינסופיות אותן יכולה לספק החדשנות הטכנולוגית המודרנית לאנושות הן לעיתים מבלבלות אך תמיד מעוררות השראה. כאן, במשרדי Red Pineapple, אנו סבורים כי עתיד הטכנולוגיה ישנה הכל בענף הנסיעות ויפתח עבורנו את הדלת לעיצוב חוויות עוד יותר חדשניות ויוקרתיות ממה שאנו כבר מייצרים.
הדמיון שלנו כבר התחיל לעבוד, ואנו מחכים בקוצר רוח ליום שבו נוכל להציע חוויות של טיולי יוקרה ללקוחותינו, הכוללות מהירויות על-קוליות ופלאים מעולמות אחרים.







