לה פאס והסביבה טיול לנוסע העצמאי בלה פאס והסביבה

העיר שוכנת בין הרים בגובה של כ-3,600 מטר מעל האדמה

לה פאס אמנם אינה הבירה הרשמית של בוליביה, אך אפשר לומר כי היא בירתה התרבותית של המדינה. העיר, השוכנת בין הרים בגובה של כ-3,700 מטר מעל האדמה מציעה נופים דרמטיים של פסגות מושלגות ונופים זרועי מכתשים. העיר עצמה ססגונית במיוחד ותושביה נוהגים ללבוש מלבושים מסורתיים, שמלות צבעוניות וכובעים מיוחדים. בין האטרקציות הרבות בעיר ניתן למצוא שווקים ססגוניים, אוכל רחוב עשיר ומעניין, חיי לילה תוססים, כנסיות מרהיבות, מוזיאונים ומבנים מרשימים כמו ארמון הממשלה וקתדרלת גבירתנו לה פאס הבנויה בסגנון בארוקי.

הקרנבל באורורו

בכל שנה לפני יום רביעי של האפר, בפברואר או במרץ, מתקיים בעיר המכרות אורורו (Oruro) קרנבל השטן, אחד הקרנבלים הגדולים והאותנטיים בדרום אמריקה. בקרנבל משתתפים מדי שנה אלפי רקדנים ומוזיקאים הלובשים תלבושות ססגוניות ועוטים מסכות בדמות השטן, המלאך מיכאל, מפלצות ודמויות מיתולוגיות שונות. בנוסף לתהלוכות וריקודים, אשר חלקם מתקיימים סביב מדורות ענק, מועלים מחזות רחוב שמספרים את סיפור ניצחונו של המלאך מיכאל על השטן. חלק מהמשתתפים מחופשים לכורים מהמאה ה-16, לכובשים הספרדים או לאינדיאנים.

שורשי הקרנבל בתקופה שבה הכובשים הספרדים שהגיעו לאזור ניסו להפיק כסף מהמכרות שבמקום. המקומיים, שהאמינו כי אסור להרגיז את השטן השוכן במעבה האדמה, החלו לבנות מקדשים לשטן ולהעניק לו מנחות על מנת לרצות אותו. הקרנבל החל כאירוע שנועד להלל את השטן, אך בה בעת גם את בתולת המכרה של אורורו, והוא מערב מסורות אירופיות ואינדיאניות.

רוצים לדבר איתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם